Monday 17 September 2012

Take away or eat here?

 
Geleneksel yemeği Fish&Chips olan İngiliz halkından kahvaltı konusunda da beklentim çok yüksek olmamıştı hiçbirzaman ama fasülyeyi kahvaltıda yemek nedir yahu... Yağda yumurta, kuru fasülye bacon ve mantardan oluşan İngiliz kahvaltısı, tuzsuz yemekten bile daha tahammül edilemez benim için. Uyanış saatlerimi sabah kahvaltısını atlatacak şekilde ayarlayarak bu kahvatı-kabusunu atlattığım günler okul derslerinin başlamasıyla son buldu. Çok fazla kahvaltı düşkünü olmayan bünyem bile en sonunda isyan ederek beni kahvaltı yapılabilecek mekanların peşine düşürdü. Önceleri sucuklu yumurta sıcacık börekler hayali kuran ben, sene başında tıp isteyip sınavdan sonra neresi olursa giderim diyen öğrenci çaresizliğinde sıcak bir tost ve lezzetli bir sandviçe razı hale geldim. Peki öğleye doğru acıkan bünyedeki karın gurultularına mute tuşu etkisi yaratabilecek  bu lezzetli sandviçler nerede bulunur ?
 

Bu soruya bulduğum ilk cevap GREGGS oldu. Birbirinden lezzetli sandviçlerin tezgahlarda dizili olduğu bu mekanın kapısınında da insanlar sıraya diziliyor. Şehir merkezindeki her caddede en az birtane olan al-gitçi bu mekan günün her saatinde dolu oluyor. Benim kişisel favorim Tuna Crunch Baguette. Her ekmeği yiyemeyenlerin bile GREGGS'in ekmeklerini seveceğine eminim.
 
 
Alıp götürmek yerine hoş bir mekanda yanında kahvemi yudumlayarak yerim ben sandviçimi diyorsanız gitmeniz gereken ilk adres, pek bir aşina olduğumuz, Starbucks Coffe. Ülkemizde de çok yaygın olduğundan sadece kişisel favorimi verip geçiyorum; "Steak & Cheese Panini".
 
Fransızca olan adını söylemeyi birtürlü başaramadığım Pret A Manger, yenmeye hazır  taze sandviçleri soğuk dürümleri ve çeşitli salataları ile benim her haftasonu mutlaka uğradığım bir yer. İngiltere'de en az Starbucks kadar yaygın olan bu mekanı şehir merkezindeki her köşe başında bulmak mümkün. Uğradığınızda ilk denemeniz gereken birkaç haftada bir değişen "Chef's special".  İçerisindeki maydonoz görünümlü bitkiyi ben bir türlü sevemedim, siz bir şans verebilirsiniz.

Costa, Pret A Manger kadar olmasada, yine de sık sık uğradığım bir mekan. Emmental and mushroom toastie içerisindeki çok belirgin olmayan mantar tadını göz ardı edersek bizim kaşarlı-tostumuzla birebir benziyor.

Bunların haricinde çok aç olmadığım zamanlarda uğradığım yerler Cafe Nero ve Heaven. Bahsettiğim tüm mekanları İngiltere'nin hemen hemen her kentinde, şehrin merkezinde bulabilirsiniz.






No comments:

Post a Comment